Ferris proposed building a gigantic wheel that people could ride on as it turned.
페리스는 존나 큰 바퀴를 만들자고 제안했다 사람들이 타고 돌 수 있게.

Burnham rejected Ferris's proposal.
번햄(책임자)은 페리스의 제안을 거절했다.

He could not believe that such a thing could be safe.
그는 믿을 수 없었다 그러한게 안전할런지.

It must violate the laws of physics.
그것은 반드시 위배된다 물리의 법칙에.

Its own weight would surely distort the metal breams, causing it to turn irregularly and eventually collapse.
그것의 자체 무게만으로 반드시 철막대기를 비틀것이며, 그리하여 그것은 불규칙적이게 되고 결국 붕괴될 것이다.

Despite Burnham's fears, Ferris knew his design was sound.
번햄의 걱정에도 불구하고, 페리스는 알았다 그의 설계가 안전하다는 것을.

He knew that equal pressure applied to every spot on the wheel would balance the forces acting on it.
그는 알았다 같은 압력이 모든 지점의 휠에 가해지면 힘이 균형있게 전달된다는 것을.

Physics was on his side.
물리
학은 그의 편이었다.

Ferris revised the proposal three times and drew up many more drafts of engineering plan.
페리스는 개정했다 제안서를 3번 그리고 기술적 계획의 초안을 더욱 더 많이 그렸다.

He added countless paragraphs of detailed explanation on the engineering required.
그는 덧붙혔다 수없이 많은 기술적으료 필요한 자세한 설명구(단락)를.

He got other engineers to inspect his plans and confirm their soundness.
그는 다른 기술자들로 부터 그의 계획을 점검받았고 그들의 의견을 확인했다.

Ferris finally obtained Burnham's approval in December 1892 and began construction immediately.
페리스는 마침내 1892년 12월에 번햄의 승인을 받았고 곧바로 건설을 시작했다.

Soon the wheel towered over the city.
곧 휠이 도시에 우뚝 솟았다.

By opening day in May 1893, the Ferris wheel was already the star of the Chicago's World Fair.
1983년 5월에 개최, 페리스 휠은 이미 시카고 세계박람회의 스타였다.

Robert Graves was a reporter for the newspaper, The Alleghenian.
로버트 그레이브는 The Alleghenian의 신문기자였다.

He visited the World's Fair and described the Ferris wheel for readers:
그는 세계박람회를 방문했고 페리스
독자들을 위해 페리스휠을(다음과 같이) 묘사했다:

What is the principle, the chief principle, in which the wheel is constructed?
원리가 뭘까, 중요원리가, 무엇으로 휠이 건설되었나?

It is that of a bicycle wheel.
그것은 자전거휠의 그거(원리)다.

The lower half of the wheel simply hangs from the mighty axle [center bar], and this lower half supports the upper half by means of the steel framework of its two rims [sides].
휠의 하반부는 단순히 강력한 축[센터바]으로부터 지탱되고, 그리고 이 하반부는 상단부를 지탱한다 상단부는 쇠 뼈대로 두개의 테두리[양 사이드]. 해석 복잡하네 ㅠㅠ

The wheel, though apparently rigid in its construction, has just enough elasticity to make this method of support possible, and yet not enough elasticity to produce any appreciable trembling or slipping effect.
그 휠은, 겉보기에 경직된 구조임에도 불구하고, 존나 충분히 탄력있게 하는 법의 지원을 받았다, 하지만 그럼에도 불구하고 감지할 수 없을 정도의 탄력성이라서 흔들리거나 미끄러지는 결과가 없다.

Posted by 정훈승